MASP
logo-MASP
  • Ingressos
  • Publicação
  • Loja
  • Apoie
  • Agenda

  • Busca

  • PT/EN
close-icon
  • Meus dados
  • Sair
  • logo-MASP
  • VISITE
    • AGENDA
    • PROGRAMA DE GRATUIDADE PARA GRUPOS
    • Agendamento de escolas particulares
    • COMO CHEGAR
    • HORÁRIOS
    • INGRESSOS
    • MASP LOJA
    • MASP restaurante A Baianeira
    • MASP CAFÉ
  • EXPOSIÇÕES
    • EM CARTAZ
    • FUTURAS
    • PASSADAS
    • PROGRAMAÇÃO ANUAL
  • VÃO LIVRE
  • ESPETÁCULOS E EVENTOS
  • MASP Escola
    • BOLSAS PARA PROFESSORES
    • CURSOS
    • Práticas Expositivas
    • MASP ENSINO
  • LOJA
  • SEJA MEMBRO
  • EDIÇÕES DE ARTE
  • Apoie
  • ACERVO
    • Conservação e restauro
    • Empréstimo de obras
    • Explore o acervo
    • Pesquise no acervo
    • Solicitação de imagens
  • Centro de pesquisa
  • Publicações
  • Mediação
    • PROGRAMA DE GRATUIDADE PARA GRUPOS
    • ARTE E DESCOLONIZAÇÃO
    • Diálogos no Acervo
    • MASP Conversas
    • MASP Professores
    • MASP Pesquisa
    • Oficinas
    • Palestras
    • publicações
    • Seminários
  • SOBRE O MASP
    • Demonstrações Financeiras
    • Estatuto Social
    • Equipe
    • Fale conosco
    • Diretoria
    • Governança
    • Masp em Expansão
    • Masp Endowment
    • Parceiros e Patrocinadores
    • Relatório anual de atividades
    • SEU EVENTO NO MASP
    • SUSTENTABILIDADE
    • Trabalhe conosco
    • Bolsa Keeping It Modern
  • Mapa do museu
  • PT/EN

COMPRE AQUI

Erika Verzutti: The Indiscipline of Sculpture

Edited by:

Adriano Pedrosa e André Mesquita


Texts by:

André Mesquita, Dorota Biczel, Fernanda Brenner, Paulo Herkenhoff e Ruba Katrib.


Capa dura, 18x26cm, 256p, inglês, MASP, 2021


R$175


ISBN 978-65-5777-009-2


Erika Verzutti (São Paulo, 1971) is a key artist for understanding sculpture practice today, both in the Brazilian panorama and internationally. Her thought- provoking forms explore new routes for the medium, with renewed attention to the origin and materiality of sculpture, its varied references, and its formal intelligence. Using different materials, such as bronze, concrete, stone, and papier-maché, Verzutti’s works are sensual and tactile, both rough and refined, evoking animals and plants, landscapes and minerals, everyday objects and objects of art—from Tarsila do Amaral to Constantin Brancusi, from René Magritte to Piero Manzoni. Often with an uncanny character, Verzutti’s sculptures give themselves up to unpredictability, sometimes with a certain degree of humor, refusing to accept pre-established definitions or traditions—hence the catalogue’s subtitle: The Indiscipline of Sculpture. This is the most thorough publication dedicated to Verzutti’s oeuvre, which accompanies her first exhibition in a Brazilian museum—the Museu de Arte de São Paulo Assis Chateaubriand. The book is divided into seven chapters organizing the artist’s practice, spanning her entire career since 2003: “Becoming-Animal”, “Tropical Pathway”, “World Metaphor”, “Totemize the Taboo”, “Wild Modernism”, “Under Tarsila’s Sun (and Other Stories),” and “Strangely Familiar.” With texts written by curators, art critics, and historians, this is a fundamental book for understanding Erika Verzutti’s work as one of the most singular contributions to the field of sculpture today.

Conecte-se

logo-MASP

AV Paulista, 1578
01310-200 São Paulo-Brasil
+55 11 3149 5959
CNPJ 60.664.745/0001-87

  • Sobre o Masp
  • Imprensa
  • Fale conosco
  • Ouvidoria
  • Política de Privacidade
  • Seu evento no MASP