MASP
logo-MASP
  • Ingressos
  • Publicação
  • Loja
  • Apoie
  • Agenda

  • Busca

  • PT/EN
close-icon
  • Meus dados
  • Sair
  • logo-MASP
  • VISITE
    • AGENDA
    • PROGRAMA DE GRATUIDADE PARA GRUPOS
    • Agendamento de escolas particulares
    • COMO CHEGAR
    • HORÁRIOS
    • INGRESSOS
    • MASP LOJA
    • MASP restaurante A Baianeira
    • MASP CAFÉ
  • EXPOSIÇÕES
    • EM CARTAZ
    • FUTURAS
    • PASSADAS
    • PROGRAMAÇÃO ANUAL
  • VÃO LIVRE
  • ESPETÁCULOS E EVENTOS
  • MASP Escola
    • BOLSAS PARA PROFESSORES
    • CURSOS
    • Práticas Expositivas
    • MASP ENSINO
  • LOJA
  • SEJA MEMBRO
  • EDIÇÕES DE ARTE
  • Apoie
  • ACERVO
    • Conservação e restauro
    • Empréstimo de obras
    • Explore o acervo
    • Pesquise no acervo
    • Solicitação de imagens
  • Centro de pesquisa
  • Publicações
  • Mediação
    • PROGRAMA DE GRATUIDADE PARA GRUPOS
    • ARTE E DESCOLONIZAÇÃO
    • Diálogos no Acervo
    • MASP Conversas
    • MASP Professores
    • MASP Pesquisa
    • Oficinas
    • Palestras
    • publicações
    • Seminários
  • SOBRE O MASP
    • Demonstrações Financeiras
    • Estatuto Social
    • Equipe
    • Fale conosco
    • Diretoria
    • Governança
    • Masp em Expansão
    • Masp Endowment
    • Parceiros e Patrocinadores
    • Relatório anual de atividades
    • SEU EVENTO NO MASP
    • SUSTENTABILIDADE
    • Trabalhe conosco
    • Bolsa Keeping It Modern
  • Mapa do museu
  • PT/EN

COMPRE AQUI

Melvin Edwards: Lynch Fragments

Edited by:

Adriano Pedrosa; Rodrigo Moura


Texts by:

Hamid Irbouh, Rebecca Wolff, Renata Bittencourt e Rodrigo Moura


Capa dura, 18,5x25,5cm, 250p, inglês, MASP, 2018


R$109


ISBN 978-85-310-0051-5


<em>Melvin Edwards: Lynch Fragments</em> brings together a significant selection of works from the homonymous series by the American sculptor Melvin Edwards, created between 1963 and 2016, comprising more than fifty years of what is considered the artist’s central body of work. Edwards started to produce the <em>Fragments</em> series when he lived in Los Angeles, at a crucial time of the civil rights movement in the United States. The works directly reference the heinous practice of lynching after the abolition of slavery in that country. Denouncing the violence against African Americans, Edwards created his sculptures as forms between bodies and machines that can also be interpreted as weapons, given the sense of violence and danger suggested by their blunt, angular, and protruding shapes. The selection of works of this book reflects the multiplicity of thematic interests and also the different variations of the works.

Conecte-se

logo-MASP

AV Paulista, 1578
01310-200 São Paulo-Brasil
+55 11 3149 5959
CNPJ 60.664.745/0001-87

  • Sobre o Masp
  • Imprensa
  • Fale conosco
  • Ouvidoria
  • Política de Privacidade
  • Seu evento no MASP